DTP, příprava tiskových dat

Tisková PDF, plakáty, letáky, katalogy, sazba různých tiskovin a podkladů pro tisk, atd, atd. Pro 14 dní slávy plakátu je papíru a každého pohybu myší škoda, pravda, ale i krátkodobý spotřební materiál je nakonec potřeba nějak "odbavit" a připravit do výroby. A někdy vyjde výhodněji "spláchnout" s webovou grafikou zároveň i nějaké další propagační materiály, ať je to "z jedné vody načisto". Nějaké ukázky... no je to "spotřebka", ale aby se neřeklo, že tady není vůbec nic. Ostatně nemusí být vše jen na 14 dní. Může být i propagace s delší dobou "životnosti". Nebo resp. u některé propagace v dobách čínské chřipky člověk naivně doufal, že bude něco platit aspoň půl roku. Jo jo, těšínská jablíčka v době, kdy středa přepisuje dějiny pondělí.

Představení naplánovaná pro jarní sezónu 2021 se ze známých důvodů neodehrála

Všímavý pozorovatel si jistě povšimne drobné změny v barevnosti loga (proti předchozím letům níže) a jistě pochopí, že ohnivě červený znak města zde velmi ftipně a fkusně symbolizuje nebezpečí covidovéhho čerta, jako předzvěst toho, že ačkoliv byl program vydán do tisku v běžném nákladu cca 3000 ks, autor grafiky již během příprav tušil, že jeho kulturně osvětová snaha byla zcela marná. Světle béžové tóny zbytku loga pak symbolizují světle béžové tóny zbytku loga... znova a lépe. Světle béžové tóny zbytku loga symbolizují příchuť kávové zmrzliny, která symbolizuje očekávaný plynulý přechod mezi zmrzlinově ledovou zimou a sluncem pražícím do pražené kávy horkého léta. Možná to někomu přijde jako hovadina, ale to jen tomu, kdo nikdy nečetl obsáhlý manuál, který vysvětluje co znamená např. 5 barev loga Olomouckého kraje. A taky tomu, kdo nezná cenovky za jakýchkoliv jiných 5 barev jakéhokoliv loga nějaké "bohaté kavky". To by bylo teprve na blázinec. "To jsme se to zase rozpovídali", řekl by četnický strážmistr Flanderka...

ukázka

ukázka

 

Představení naplánovaná pro podzimní sezónu 2020 se taktéž ze známých důvodů neodehrála

ukázka

 

Roky 2018 a 2019 ještě patřily k těm "epidemicky šťastnějším"

Nutno ovšem říci, že plesy sezóny 2019 se sice konaly, ovšem níže uvedená "opulentní" propagace k sezóně nebyla nakonec tištěna, neb plesy okresního města jsou akcemi tak běžně konzumního charakteru, že pro takovéto akce jevilo se býti použití tvrdšího lesklého papíru zbytečně nákladným. Na venkově by se takováto propagace jistě odbyla pouze hlášením obecního rozhlasu.

ukázka ukázka

Odlesk slávy starých časů, širokých formátů, bohaté škály až několika barev, přesto vše vyváženo v ladné symbióze decentních odstínů, inu, neopakovatelný luxus odplulé minulosti...

ukázka

 

Některé tiskoviny mohly mít nakročeno k trvalejší slávě, ovšem cenovky podzimu 2019 jsou dnes již taktéž nenávratně přepsány "krizí" čínské chřipky

ukázka ukázka ukázka

 

Kdy bude lépe, anobrž už bylo. 2018 a starší přehršle běžné konzumní grafiky nedávné minulosti

ukázka ukázka ukázka ukázka

ukázka ukázka ukázka ukázka

 

Atd, atd, anobrž - čo bolo, bolo...

ukázka Tuto stať lze možno prozatím uzavřít tvrzením, že běžné "ruční" DTP je dnes denním chlebem mnoha grafiků a reklamních agentur. Jiná věc jsou ovšem např. produktové katalogy, s položkami v řádu stovek, nebo i tisíců s počty stran přes 100 a více, kde už stojí zato se zamyslet nad nějakou automatizací. Viz např. strana ADTP, anobrž automatizace tiskové sazby.